Odboru správy majetku řeší poškozené čekárny autobusových zastávek opakovaně.
Podle uložených podkladů na odboru správy majetku je problém poškozování a opravování autobusových zastávek dlouhodobý. V roce 2012 bylo zjištěno poškození 10 autobusových zastávek a byla vyčíslena oprava všech 10 zastávek v celkové hodnotě 156.000,- Kč.
Jednalo se z větší části o poškození vandaly, především vyvrácení nebo prohnutí stěn čekáren, propálení a popálení makrolonových stěn zapalovačem, popsání nápisy. Věc byla řešena s policií ČR a s pojišťovnou. Proběhlo poptávkové řízení na dodavatele opravy zastávek. Z těchto 10 zastávek byly v roce 2013 opraveny 3 zastávky – oprava stála celkem 66.787,- Kč. Pojišťovna z této částky uhradila částku 24.255,- Kč.
V roce 2014 došlo k novému poškození zastávek, především před Nádražím ČD, v ulici Žitavská a Luční. Opět byla věc řešena s policií ČR a pojišťovnou. Oprava přišla na 17.122,- Kč. Tentokrát se jednalo výhradně o poškození vandaly. U ostatních zastávek pokračovalo ničení propalováním makrolonových stěn.
V letošním roce došlo k poškození zastávky na autobusovém nádraží – zastávky, která byla v roce 2013 celá zrekonstruována za částku 25.122,- Kč – je zcela vyvráceno několik makrolonových částí. O popálení stěn u obou nově zrekonstruovaných zastávek na autobusovém nádraží ani nemluvíme. V současné chvíli je objednána oprava, bude jednáno s pojišťovnou. Každý rok stejné kolečko, stejně marná práce a vynaložené náklady. Firem, které jsou ochotné autobusové čekárny opravovat je málo, čekací lhůta na opravu může být delší než je nám milé.
Jak je z výše uvedeného vidět největším problémem je, bohužel, vandalismus a nezájem občanů upozornit na ničení majetku ať již veřejného nebo soukromého a zavolat policii ve chvíli, kdy se tak děje. V současné chvíli vážně zvažujeme nové umístění fotopastí na autobusové nádraží, odkud byly před časem přemístěny na jiná, rovněž potřebná místa nebo nákup nových.
Ing. Blanka Fialová
vedoucí odboru správy majetku
|